Usługi księgowe dla firm w dobie COVID-19 – na co zwrócić uwagę

W czasach całkowitego lockdownu wielu i wiele z nas była zmuszona całkowicie zmienić swoje przyzwyczajenia związane z utrzymywaniem kontaktu ze znajomymi oraz z konsumowaniem dóbr i usług. Nawet po zniesieniu części rygorystycznych obostrzeń, nasza codzienna sytuacja wyraźnie odbiega od rzeczywistości, którą znaliśmy, zanim na świecie zrobiło się głośno o COVID-19.

Przedsiębiorstwa starają się dopasować do nowych wymagań i zachować środki ostrożności, dzięki którym ich klienci mogą czuć się bezpiecznie. Dotyczy to również firm oferujących usługi księgowe.

Usługi rachunkowe w czasach pandemii – co się zmieniło?

Możliwość porozumiewania się z ludźmi “na odległość” (dźwięk i wideo) sprawiła, że wiele osób mogło mieć kontakt z bliskimi, mimo obostrzeń związanych z koronawirusem. Wagę nawiązywania relacji tą drogą doceniło również wiele firm. Sytuacja związana z pandemią zmienia się i trudno przewidzieć, jak będzie kształtować się za miesiąc czy za pół roku. Jeśli więc szukamy usługodawcy na dłużej, warto wziąć pod uwagę to, czy jest w stanie wesprzeć nas w konkretnych działaniach również na odległość.

Wybierając biuro rachunkowe, warto zapytać wprost, które usługi wymagają naszej fizycznej obecności w placówce. Nowoczesne firmy starają się w taki sposób skonstruować swoją ofertę, żeby:

  • nie angażować klienta w zadania, gdy jest to zbędne;
  • zapewnić wygodny system komunikacji i weryfikacji informacji “na odległość”.

Zacieśniona współpraca z nowoczesnym przedsiębiorstwem oferującym usługi księgowe może odbywać się zdalnie, o ile obydwu stronom zależy na tym, żeby usprawnić ten proces.

Co jeszcze jest ważne?

Od kiedy koronawirus kształtuje naszą rzeczywistość, przedsiębiorstwa muszą przykładać jeszcze większą wagę do usprawnienia procesów zachodzących bez obecności klienta w placówce. To jednak nie koniec zmian. Czasem zdarzyć się może, że osobiste odwiedzenie biura będzie konieczne. Firma musi być dobrze przygotowana również do takich sytuacji. Wdrożenie właściwych procedur ochronnych, utrzymywanie odpowiednich odległości, wyposażenie lokalu w płyny dezynfekujące, przyjmowanie interesantów pojedynczo – wszystkie tego typu kroki pozwalają zmniejszyć ryzyko zakażenia.

Poszukiwania usługodawców zmieniło się na skutek wyzwań związanych z koronawirusem, ale nadal ważnym czynnikiem są kwalifikacje księgowych, ich doświadczenie oraz to, jak skonstruowana jest oferta. Zanim jednak wybierzemy konkretną firmę, dokładnie sprawdźmy, jak poważnie traktuje ona względy bezpieczeństwa oraz czy skutecznie wykorzystuje nowe technologie, stosowane przy kontakcie za pośrednictwem Internetu.